sâmbătă, 28 august 2010

Mihail Sebastian - "Orasul cu salcami"

O carte care mi-a trezit apetitul pentru citit... O actiune care nu stii incotro se indreapta. Nu poti "ghici" sfarsitul.... Usor de citit, si placut in acelasi timp...
Dupa parerea mea, se adreseaza tinerelor fete care incep sa schimbe papusile pe baieti (ma rog, asta se intampla pe la 10 ani in zilele noastre, din pacate )... Din fericire am trecut prin aceasta etapa la o varsta normala cred eu, de aceea m-am putut regasi intr-o mica masura in eroina romanului, Adriana.

"Dar nu vezi ca au inflorit salcamii?"
"Se simtea intrata intr-o perioada de scurta nebunie. Vroia sa o traiasca. Nu facuse socoteli, nu ezitase. Dar odata aici, in aceasta dezlegare de impulsii si doruri, nu tinea deloc sa se intoarca, sa ia precautii, sa se orienteze."

si totusi,
"El vrea o femeie: are s-o aibe. Eu vreau liniste: o voi avea."
Final care nu mi-a placut deloc, un final care vine impotriva tuturor lucrurilor in care cred.

Niciun comentariu: